onsdag 21. april 2010

Dagens middag.


Barna får få pølse med brød før vi skal på trening. må spise nokka som e full fart opplegg... til voksne blir det:
Oppskrift:


3 kyllingfilet

3 eggehviter

3 ss kruskakli

Tacokrydder

Hvitløkspepper

Tikka masala

Persille

Gressløk

Chili



Kvern kyllingkjøttet og bland i alle ingrediensene til en sleip deig. Ha kaldt vann på hendene og form til flate burgere og stek i olje på middels varme, etterstek gjerne litt i stekovn (ca 150 grader i noen 10 minutters tid eller noe sånn) for å være sikker på at de er gjennomstekt. Jeg laget 4 store burgere i dag som hver veide ca 150 g ferdigstekt.



Dressing:

Mager kesam

Tacokrydder

Gressløk

Slik danderte jeg min burger i dag:

Jeg varmet først polarbrødet i stekovnen. Så smurte jeg på et lag med dressing på bunnstykket, så et lag med mais, et salatblad og en burger oppå der. Så la jeg rødløk, sylteagurk og paprika på burgeren og smurte tacosaus på toppstykket før jeg klæsjet den sammen å jafset den i meg :) YAMMI!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar